dinsdag 19 mei 2015

GEZONDE BOODSCHAPPEN BIJ ALDI

Het assortiment van Aldi wordt steeds meer uitgebreid met gezonde producten

Een tijd geleden had Aldi een flinke inhaalslag te maken ten opzichte van LIDL.
De producten (waaronder het verse fruit en groenten) waren vaak slechter
van kwaliteit en de prijzen lagen eerder hoger dan lager.
Om die reden kwam ik steeds meer bij LIDL en nog maar zelden bij Aldi.
Maar met die inhaalslag zijn ze op dit moment volop bezig en iedere keer als bij Aldi ben, 

dan zie ik weer nieuwe gezonde en biologische producten.
Kijk mee wat ik deze week heb gekocht,
klik op de "meer" knop om meer te lezen over de prijs en kwaliteit
van de producten.

Wat me allereerst opvalt, 
is dat de verpakking van gezonde voeding bij Aldi duidelijk te herkennen is.
Het zijn jonge trendy verpakkingen die ik in eerste instantie helemaal niet zou 
verwachten bij Aldi. Lekker fris en vrolijk.
Zoals ik al vertelde zie ik iedere week weer nieuwe gezonde producten in het assortiment verschijnen. Deze week vond ik voor het eerst Quinoa. 
Ze verkopen naast de witte variant ook de meerkleurige. Die laatste is erg mooi voor het maken van zomerse salades.
Ook zag ik in het koelvak kant en klare quinoa, couscous en bulgur salades.
Deze zal ik later eens testen.


En dan nu de prijzen, voor de volledigheid zal ik weer een vergelijking maken met 
supermarkten als Albert Heijn of Jumbo. Een verschil van 17,50 euro.



3,00
1,79
5,89
2,09
1,79
0,99
0,99
2,59
4,99
5,76
2,99
0,79
3,89
1,89
3,00
  • De babyverzorgingsdoekjes (per 2) van Aldi zijn een van mijn favoriet. Ze hebben een handige hersluitbare verpakking, prettige geur en zijn vochtig genoeg.
  • Elstar appelen koop ik ook meestal bij de Aldi. Ik leg de grote zak met appels in de lade van mijn koelkast en pak er een appel uit wanneer nodig. Op deze manier blijven ze weken goed en hoef ik nooit bedorven appels weg te doen. Mocht het nu toch gebeuren dat de appels wat melig zijn geworden of plekken vertonen, dan maak ik er appelmoes van!
  • De verse spinazie van de Aldi gebruik ik voor het maken van groene shakes. Het is prima kwaliteit en de spinazie is al voorgewassen. 
  • *TIP* De suikervrije koekjes van de Aldi. Ze zijn gemaakt van haver of rijstmeel en mijn dochtertje is er gek op. Nog beter is de prijs: 75 cent voor een flink pak!



Wil je weten wat het biologische assortiment van Aldi is?
Kijk dan naar mijn blogpost:
"Bio on a Budget"



Geen opmerkingen:

Een reactie posten