zaterdag 9 mei 2015

GEZONDE WEEKBOODSCHAPPEN BIJ LIDL


Gezonde weekboodschappen voor nog geen 35 euro!


Gezonde voeding is helaas duurder dan de ongezonde variant.
Dit komt onder andere door toegevoegde suikers. 
Geraffineerde suikers en glucose-fructosesiroop zijn erg goedkoop
 en zitten in bijna alle bewerkte voedingsmiddelen.  
Om die reden zijn ook deze producten goedkoop en kan iedereen 
het zich verloven om ze te kopen. 
Wil je gezonder gaan eten dan ben je dus vaak duurder uit, 
maar dat hoeft niet veel te zijn en de voordelen maken het dubbel en dwars waard. 
Daar zal ik later een artikel aan besteden. 
Klik op de "meerbutton" om te zien hoe je toch gezond boodschappen kan doen 
met een klein budget.



Ik zie het als een sport om de meest gezonde voedingsproducten 
voor de beste prijs te kunnen kopen en om die reden ben ik goed op de hoogte 
van de kwaliteit/prijs verhouding van verschillende supermarkten.
Door net wat bewuster inkopen te doen bespaar je als snel tientallen euro's per keer.  
Deze week deed ik mijn boodschappen bij de LIDL, 
een van mijn meest favoriete supermarkten omdat ze een groot assortiment 
aan (biologische) groenten en fruit verkopen.
Links zie je mijn kassabon voor de boodschappen van deze week.
Rechts zie je de prijs die ik had moeten betalen wanneer ik mijn boodschappen 
had gedaan bij Albert Heijn of Jumbo. 
Dat scheelt 18,65 euro, oftewel, meer dan de helft!











2x3,50 euro


1,89 euro

2,69 euro
1,95 euro
1,69 euro
1,99 euro
1,09 euro
0,89 euro
1,69 euro
1,59 euro
2,21 euro
1,49 euro
1,15 euro
1,12 euro
3,09 euro
1,79 euro
2,09 euro
1,49 euro
2,69 euro
0,99 euro
0,25 euro
1,29 euro
2,39 euro
1,08 euro
1,09 euro
2,79 euro
3,00 euro
—————————
52,47 euro



2 opmerkingen: