woensdag 3 juni 2015

GEZONDE BOODSCHAPPEN BIJ ACTION

Ook bij Action zie je tegenwoordig steeds meer gezonde en biologische producten verschijnen.
Ik test ze uit en laat via deze blog weten wat ik ervan vind.





AMBACHTELIJKE CRACKERS - 1,39 euro

De ambachtelijke crackers van de action heb je in twee varianten, 
met pompoenpit en lijnzaad en die met lijn- en sesamzaad. 
De eerste vind ik het lekkerste. Qua ingrediĆ«nten komen ze overeen met de ambachtelijke 
crackers die je in de supermarkt vind.
Zo ook de smaak, ze zijn heerlijk knapperig boordevol met zaden, 
maar net iets te zoet voor mij.

100% JUICE - 0,85 euro

Dit zijn heerlijke sapjes die geheel vrij zijn van toevoegingen. 
Gewoon 100% sap zonder geur-, kleur- en smaakstoffen, toegevoegde suikers 
of conserveringsmiddelen. 
De Action verkoopt ze in verschillende smaken zoals The Green Mile, Sweet About Me, 
Cherry-Oh-Baby, Carribean Queen een La Vida Loca. De eerste twee zijn mijn favouriet. 
De ingrediĆ«nten zijn bij allen een rijke combinatie van groeten en fruit. 
Zo bestaat The Green Mile uit de ongewone combinatie van Appel, Kiwi, Peer, Limoen, 
Spinazie, Mint en Brandnetel. Hij is heerlijk fris voor een zomerse dag.
Hij doet me nog het meest denken aan een alcoholvrije Mojito.
Het enige nadeel vind ik dat de sap wat zoet is (ik ben geen zoetekauw) 
en daarom meng ik het graag met ijskoud water. 
Wat ijsklonten en een partje limoen erbij en je hebt een heerlijke zomerse alcoholvrije cocktail!
Sweet About Me heb ik deze keer in het "mini-me" formaat gekocht, 
omdat het de favoriet is van mijn dochtertje. 
Dit sapje bestaat uit appel, banaan, wortel, biet, sinaasappel en vlierbessen.
Hij is lekker zoet en is prachtig rood van kleur, 
maar de banaan en appel treden het meest op de voorgrond qua smaak.


HEALTHYMIX SUPERFOODS - 1,86 euro


Dit is een mix van superfoods; gojibessen, moerbeien, incabessen, cranberry's, noten etc.
Ik mix het met mijn havermout ontbijt, of eet het als tussendoortje en ik proef 
geen verschil met de dure versie van de natuurwinkel.

HUGGIES BABYDOEKJES - 0,79 euro

Deze babydoekjes bestaan uit natuurlijke vezels en bevatten geen parfum of alcohol.
Om deze reden zijn ze perfect om het gezichtje te poetsen.
Ik gebruik voor het poetsen van de billetjes liever andere merken 
omdat deze net wat effectiever zijn, maar zachter dan deze vind je ze niet. 
Het is inderdaad net alsof je het gezichtje met katoen en water poetst, 
ze zijn goed vochtig en drogen niet snel uit.
Een nadeel van deze doekjes is dat ze gemakkelijk kapot getrokken worden 
als je ze uit de verpakking haalt. Een oplossing daarvoor is om de verpakking eraf te halen 
en de stapel doekjes in een dispenser te doen.




BIOSAURUS CHIPS - 0,79

Een echte aanrader. 
Het zijn biologische chipjes met een lichte kaassmaak. 
Veel minder chemisch dan bijvoorbeeld Cheetos. Daarnaast zijn ze ook nog eens glutenvrij!
 Kinderen vinden ze heerlijk en daarbij spreekt de vorm hen ook nog eens extra aan:
Een zak vol mini Dino's!




2 opmerkingen:

  1. De ambachtelijke crackers van Action zijn VEEL TE ZOET, hoezo gezond als er zoveel suiker in zit? Waarom moet er trouwens suiker in crackers zitten?
    aswess

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt gelijk, ik vind ze ook te zoet, jammer...
    Maar er zit niet meer suiker in dan de variant van de supermarkt.

    BeantwoordenVerwijderen